Samenvatting:Bij SunnyCars staat de tevredenheid van de huurder voorop. Zij spreken dan ook van het huren van een glimlach. Het standaard product is altijd all inclusive, waardoor je altijd kunt rekenen op de beste service.
Ben je van plan Nederland met de auto te verkennen of ben je juist je vakantie naar het buitenland aan het plannen met je gezin, vrienden of familie? Wil je verschillende steden in het buitenland bezoeken? Wil je niet met het vliegtuig ernaartoe, maar gezellig met de auto? Heb je zelf geen auto ter beschikking? Geen nood, voor het huren van de meest comfortabele auto’s ben je bij SunnyCars op het juiste adres. Sunny Cars is een van de grootste autoverhuur bedrijven, gevestigd in 120 landen en op meer dan 8.000 verschillende locaties. Dit bedrijf heeft zijn bestaanszekerheid onder andere te danken aan de duidelijkheid en transparantie welke Sunny Cars in acht neemt bij het sluiten van autoverhuur overeenkomsten en meer. Je komt na het huren van een auto dus niet voor verrassingen te staan. Het bedrijf heeft zelf ook nog een team van autoverhuurexperts klaar staan, die precies weten hoe ze je het best van dienst kunnen staan. De klantenservice is zelf ook nog 24/7 bereikbaar. Verder in dit artikel kom je precies te weten waarom je een auto moet huren bij Sunny Cars, wat de voordelen zijn en waarmee je uiteraard rekening dient te houden bij het huren van een auto.
Sunny Cars Autohuren
Op ruim 8000 locaties in meer dan 120 landen kan je bij SunnyCars terecht voor het zorgenloos huren van een auto. Bij SunnyCars heb je altijd de beste deal omdat zij lokale afspraken hebben met autoverhuurders. Hierdoor weet je 100% zeker dat je geen cent te veel uitgeeft aan die vakantie of zakenreis.
SunnyCars Mogelijkheden
De keuze in auto’s is bij Sunny Car heel erg divers. Of je nu kiest voor een kleine auto of een busje, benzine of diesel, handgeschakeld of automatisch, het kan allemaal. Daarnaast heb je de mogelijkheid om extra opties toe te voegen zoals kinderzitjes in de leeftijd 1 week tot 7 jaar, of een GPS systeem. Ook kan je een flexservice toevoegen. Voor maximaal 7 euro kan je indien nodig de bestelling tot 4 uur van te voren nog annuleren.
SunnyCars Kosten
Het huren van een SunnyCars is extra transparant. Zij communiceren enkel de prijs waar alle benodigde verzekeringen al bij inbegrepen zijn. Zo heb je een ongelimiteerd aantal kilometers, ben je verzekerd tegen diefstal en heb je een WA dekking van ruim 7,5 miljoen. Daarnaast zijn ook andere verzekeringen inbegrepen en krijg je een noodnummer wat je 24/7 kan bereiken.
Het kiezen van een huurauto bij Sunny Cars is heel simpel. Het enige wat je moet doen is surfen naar de startpagina van de site. Op de startpagina zul je een online zoekformulier aantreffen waarin je kunt ingeven in welk land en of plek je de auto wenst op te halen, ophaaldatum- en tijd, inleverdatum- en tijd en dan kun je vervolgens klikken op het tabje zoeken naar huurauto’s. Na hierop geklikt te hebben zul je een uitgebreid overzicht krijgen van alle beschikbare huurauto’s voor de opgegeven periode. In het overzicht zie je auto’s van alle categorien, maar je kunt ook ervoor kiezen om alleen economy, compact, intermediate, fullsize of premium auto’s voorgeschoteld te krijgen. Je krijgt ook van alle type auto’s te zien wat de functionaliteiten zijn, voor hoeveel personen de auto bestemd is en uiteraard wat de geschatte huurprijs is voor de opgegeven periode. Na een keuze gemaakt te hebben kun je dan klikken op het tabje ‘Reserveer’. Na hierop geklikt te hebben, krijg je de mogelijkheid om extra’s te reserveren zoals GPS, Mobiele Wifi en kinderzitjes. Na de extraatjes gekozen te hebben kun je dan ervoor kiezen om te gaan naar de betaalpagina door op het tabje ‘verder naar betaalmethode’ te klikken.
Je reserveert een categorie
Het is uiteraard goed om te weten, dat je bij Sunny Cars een categorie auto reserveert en niet een merk of een model. De afbeeldingen van auto’s, die te zien zijn in het overzicht, zijn voorbeelden en als je voor een bepaalde huurauto kiest, staat er altijd ‘of soortgelijk’ bij. Sunny Cars, kan de garantie niet bieden, dat je ook daadwerkelijk dezelfde huurauto aangeboden krijgt. Belangrijk is wel, dat je een soortgelijke auto krijgt, dus je hoeft je verder niet druk te maken om de auto welke je zult krijgen. Dit is overigens ook het model welke door meerdere autoverhuurbedrijven gehanteerd wordt.
Weet je al welke categorie auto je nodig hebt?
Deze vraag kun je alleen beantwoorden als je precies weet met hoeveel personen je op vakantie gaat en hoeveel bagage jullie samen meenemen. Sommige personen gaan alleen op reis en weer anderen gaan met een hele groep vrienden of familie. Je zou ook voor jezelf moeten nagaan of jullie merendeels gebruik zullen maken van binnenwegen, snelwegen of wegen door bergachtig gebied. Elke vakantie verschilt, ieder reisgezelschap en elke bestemming vraagt daarom ook om een andere categorie huurauto.
Met hoeveel personen ga je op reis?
Ga je tijdens je vakantie niet al te lange ritjes maken, ga je alleen naar de supermarkt of het strand? Dan is comfort en ruimte wellicht niet zo belangrijk als wanneer je tijdens je vakantie flink wat uurtjes in de huurauto doorbrengt om uitstapjes te maken. Ga dus altijd goed na met hoeveel personen je op reis gaat alvorens een auto te huren. In het uitgebreid overzicht op de site krijg je ook te zien welke categorieën van auto’s bestemd zijn voor twee personen, vier personen of meer personen. De categorie Small is bijvoorbeeld geschikt voor twee personen en een huurauto uit de categorie Economy biedt ruimte voor vier personen.
Hoeveel ruimte heb je nodig in je kofferbak?
Uiteraard is het van belang om ook voor jezelf na te gaan hoeveel ruimte je nodig hebt in je kofferbak. Neem je koffers mee? Hoeveel koffers neem je mee? Zijn enkele vragen die je jezelf kunt stellen. Koffers horen immers in een kofferbak, en niet op de achterbank of in een auto met een soft top. Door je bagage op de bank te laten of in ieder geval zichtbaar voor anderen, dan is de kans groter dat er wordt ingebroken in je huurauto. Dit wilt een ieder zoveel als mogelijk vermijden.
Waar ga je de huurauto voor gebruiken?
Bij het reserveren van de juiste categorie huurauto, is het ook belangrijk om na te denken over wáár je de huurauto precies voor gaat gebruiken. Praktisch en korte ritjes? Dan is een huurauto uit de categorie Small of Economy prima. Ga je veel kilometers afleggen? Dan is comfort wat meer van belang en is een huurauto vanaf categorie Compact aan te raden.
Een auto huren bij Sunny Cars betekent het begin van een zorgeloze vakantie
Bij Sunny Cars wordt alles tot in de puntjes geregeld waardoor je zorgeloos op vakantie kan. Je kunt dus optimaal genieten van je vakantie. De prijs welke betaald moet worden voor de auto is zeer transparant opgebouwd en heeft werkelijk alles inbegrepen. Je komt dus niet voor verrassingen te staan. Het enige wat jij nog hoeft te doen is genieten van die mooie, ongelimiteerde kilometers. Mocht je nog vragen en of opmerkingen hebben, dan kun je gerust 24/7 contact opnemen met de klantenservice van Sunny Cars. De klantenservice medewerkers weten precies hoe ze je moeten bijstaan met al je vragen.
Marco is de oprichter van autoverhuurervaringen.nl. Zowel goede als slechte ervaringen met auto verhuurders staan bij hem centraal en het doel van deze site is dan ook om mensen vooraf beter inzicht te geven met wie ze in zee gaan.
Veel Nederlanders zijn dol op Frankrijk. Dat is ook niet zo vreemd want het land heeft ons heel veel te bieden. Zo zijn er de Alpen voor de bergliefhebbers, het platteland met wijngaarden voor de Bourgondiërs onder ons, grote steden zoals Parijs en Lyon voor de cultuurliefhebbers en een hele lange kuststrook voor de zon, zee en strandliefhebbers. Frankrijk biedt eigenlijk voor ieder wat wils. ... [...]
Voorkom dat het huren van een auto een nachtmerrie wordt Helaas zijn er online veel spookverhalen te lezen van consumenten die in een vreselijke nachtmerrie verzeilt zijn geraakt. Torenhoge kosten van schade die niet door hen is veroorzaakt, verborgen kosten die achteraf nog even geïncasseerd worden of auto's die niet veilig zijn om te rijden. Sommige verhuurders hebben een verschrikkelijke r ... [...]
Soms zijn er situaties waarvoor je een auto wilt huren. Ongeacht het doeleinde of het type auto dat je wilt huren zal je te maken krijgen met verschillende kosten. Toch zijn er een aantal dingen die je kan doen om de kosten zo laag mogelijk te houden. Daarvoor moet je echter wel weten waar je nou eigenlijk allemaal voor betaald. Wanneer je een auto gaat huren is het dan ook van groot belang om ... [...]
Het huren van een auto in het buitenland kan je de vrijheid geven om te gaan waar je maar wilt tijdens je reis, maar het kan ook problemen en onnodige kosten met zich mee brengen als je je niet goed laat informeren. Er zijn veel manieren waarop autoverhuurbedrijven je 'extra's' in rekening kunnen brengen, die je misschien niet wilt of nodig hebt, en het is niet altijd gemakkelijk te begrijpen wat ... [...]
Soms heb je gewoon een auto nodig, maar wie wil er nou € 45 per dag of meer betalen voor een huurauto? Het goede nieuws is dat het allemaal niet hoeft. In dit artikel krijg je enkele tips welke je zullen helpen om aan een goedkope huurauto te komen voor je volgende roadtrip, of het nu een weekendje weg is of voor langere tijd.
Probeer het huren van een auto op de luchthaven zoveel als mogelijk ... [...]
Ik heb een allergie voor slechte autoverhuurders (zie GoldCar), maar deze trip was helemaal toppie.
Via SunnyCars een cat FC geboekt (404€ voor 11 dagen in California, oppikken op SFO, droppen op SAN). We kregen een vrijwel nieuwe Toyota Camry met open dak, navigatie etc.
De subrent was via Alamo (ook aan hen een duimpje omhoog!). Schitterende bak, we hebben er zoveel plezier van gehad. Mensen.. het kan ook goed gaan, dit was het bewijs.
Sterke punten Goede tussenpartij, staat garant voor jou.
Alamo was ook goed dus in dit geval.
Scherpe prijzen, geen problemen.
Op 27/9 haalden wij een bij Sunny Cars geboekte huurauto op bij hun local partner Ecovia in Pisa. \\r\\nDe auto: een Opel Corsa had veel hagelschade maar dit terzijde. De auto moesten we zelf op het enorme parkeerterrein gaan zoeken. Na een halfuurtje vonden we de auto. \\r\\nBij de start gingen direct diverse lampjes op oranje/rood en de auto begon gelijk enorm te stinken. Alsof er iets verbrand was. Ik ben dit direct gaan zeggen bij de balie. Man werd boos. Hij stuurde een jonge collega met mij mee die samen met mij een rondje over het P-terrein reed en die zei.. geur is weg, auto is goed! Dit was geenszins het geval. De geur was niet weg en ging niet weg en de auto was ook niet goed in een achterruit te krijgen.\\r\\nEea opnieuw gemeld bij de balie. Balieman nog bozer. Hij beende boos naar de auto. Stoof er mee weg en zette de auto - uit zijn plaat gaand - voor ons terug neer. De man zei: \\\"De auto is goed. Hier heb je voor betaald\\\". Hij liep scheldend en gesticulerend weg met de mededeling.. je zoekt het maar uit. Geïntimideerd, geschokt, moe van de reisdag en eigenlijk ten einde raad reden we weg. In de auto zat totaal geen power. Meer gas erbij betekende wegvallen van motorvermogen. Diverse gevaarlijke situaties deden zich hierdoor voor in heuvellandschap van Toscane. Geur ging niet weg bij het rijden. Bij wisselen van rijstrook was het alsof hij steeds over een barrière heen moest. De auto voelde zeer onveilig. Bij een stop bij een benzinestation kregen we hem niet in de achterruit. Na drie uur bereikten we de locatie (op 180 km van Pisa). De auto had nauwelijks vermogen en viel stil op een gemiddelde helling. We zijn zo goed en zo kwaad als het ging bovengekomen (in zijn 1). Kortom. We zaten vast op een heuvel in Toscane.\\r\\nMaar weer gebeld met Sunny Cars.\\r\\n\\r\\nAllemaal gemeld bij P.W. van Sunny Cars, de man die we de hele dag al tig keer hadden gesproken, zijn advies: assistentie inroepen. Bel het nummer wat op de\\r\\nsleutelhanger staat.. Assistentie gebeld die ons aangaf de auto binnen het uur weg te slepen. Dit gebeurde niet! De auto werd de volgende dag weggesleept.\\r\\nVervolgens dienden we zelf een andere auto te gaan ophalen in Pisa of Florence!!!???!!\\r\\nWattt??? Dit kon niet waar zijn. 2,5 uur naar Pisa en dan weer terug naar de vakantiestemming. Ongehoord!!! Ecovia dwingt ons met een ondeugdelijk en gevaarlijk voertuig op pad te gaan en dan moeten wij ook nog eens opdraaien voor hun fouten (Ecovia / Sunny Cars). Drie volledige vakantiedagen verruïneerd.\\r\\nWe moesten dus met een peperdure taxi terug naar Pisa om op het Ecovia balie een andere auto op te gaan halen. Andere oplossingen waren voor Sunny Cars onbespreekbaar (In Grossetto en San Stefano waren betrouwbare autoverhuurbedrijven geweest).\\r\\nMaar helaas! Nee, wij, klant, moesten voor deze schandalige dienstverlening opdraaien. \\r\\n\\r\\nWe zijn ongehoord schandalig tegemoetgetreden op het vliegveld van Pisa. We zijn geïntimideerd en feitelijk gedwongen op pad te gaan met een gevaarlijke auto. Door Sunny Cars werd ons opgedragen heen en weer te gaan naar Pisa om de vervolgauto op te halen. Bij het ophalen van de tweede auto � de volgende dag - wist men bij de Ecovia balie nergens van. Er was geen auto beschikbaar en ze hadden ook zogenaamd geen mail van Sunny Cars gehad. Een duidelijk geval van treiteren.\\r\\nNa een uur heen en weer bellen met Sunny Cars kregen we opeens een andere auto aangeboden. \\r\\nDrie vakantiedagen compleet verziekt door dit gedoe. \\r\\nEen waardeloze autoverhuurperiode welke ik Ecovia maar zeker main contractor Sunny Cars zeer aanreken. \\r\\nHierover heb ik dan ook een uitvoerige klacht ingediend. \\r\\n\\r\\nAlhoewel Sunny Cars een klacht volgens hun eigen reglement binnen 1 maand dient af te ronden duurde het �behandelen� het dubbele. Twee maanden hebben wij moeten wachten op hun ridicule reactie. \\r\\nDe taxikosten naar Pisa (404.-) zijn slechts voor de helft gecompenseerd terwijl medewerker P.W. ons beloofde ALLE KOSTEN 100% te compenseren. Het was namelijk een voor ons noodzakelijk te maken taxirit. \\r\\nOmdat ze het wel heel erg vinden wat we kennelijk hebben moeten meemaken kwamen ze met een voucher voor de volgende keer dat we via Sunny Cars een auto huren???? Een gotspe! Dat ze het lef hebben - na zo�n ervaring - een dergelijke �geste� aan te dragen. In de vele jaren dat wij over heel de wereld auto's hebben gehuurd hebben hebben wij een dergelijke wanprestatie nog nooit meegemaakt. Wij hebben op dag twee van onze vakantie een boottrip vanaf Porto Ercole niet kunnen hebben (wel vooraf betaald) omdat we er simpelweg door het afschuwelijke gedoe met auto ! er gewoon niet konden komen. De eerste drie dagen hebben alleen maar in het teken gestaan van dit afschuwelijke gebeuren. \\r\\nSunny Cars heeft door het absoluut niet ter plekke oplossen van het probleem en na twee maanden komende met een dergelijke 'compensatie' onze vakantie bezoedeld en volstrekt om zeep geholpen. \\r\\n\\r\\nOns advies. Let goed op bij wie u een auto huurt.\\r\\n
Zwakke punten Slechte dienstverlening en verschuilen achter locale partner
Na het boeken van een auto bleek deze er niet te zijn bij aankomst.
Bij het gedoe bij de balie natuurlijk gelijk het SunnyCars noodnummer gebeld. de medewerker van Sunnycars sprak slecht engels en had weinig toe te voegen aan de discussie met de baliemedewerker van de verhuurder. Uiteindelijk op zijn advies een duurdere auto geaccepteerd en met het advies om te klagen via een link die hij mij gemaild heeft.
bij thuiskomst gereclameerd bij Sunnycars. maar die zijn niet van plan het teveel betaalde terug te betalen.
Je betaalt bij hun dus voor diensten die je uiteindelijk niet gaat krijgen. Dus hier gaan we nooit meer boeken.
Update 7 maart.
Vandaag door Sunnycars gebeld en na uitleg van hetgeen er gebeurd is heeft Sunnycars besloten hetvteveel betaalde te vergoeden.
Dus uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.
Via Tui een auto gehuurd en deze werd geleverd door Gobycars ( sunnycars Gran Canaria ).
Tijdens mijn verblijf een kras op de bumper gereden en toch in je achterhoofd hiermee bezig hoe deze te verhalen op mijn afgesloten verzekering.
Bij aankomst heb ik deze kras netjes vermeld en direct werd mij verteld dat dit geen probleem is.
Mijn afgesloten verzekering dekte dit en ik had nergens omkijken naar.
Hebben nu 2 jaar achter elkaar auto via sunny cars gehuurd op girona Spanje. Prima geregeld. Geen gezeur over extra kosten of verzekeringen. Auto stond netjes klaar. En bij inlevering gewoon sleutel in brievenbus gegooid.
Nooit meer Sunny Cars. Bij ophalen auto in Nice was er een probleem dat ze lokaal niet op konden lossen. Kregen bij helpdesk van Sunny Cars een zaterdaghulpje aan de telefoon die niet van plan was om maar ergens mee te helpen. Ja, hij kon annuleren tegen 150 euro extra kosten. En daarna lokaal de hoofdprijs moeten betalen voor een andere verhuurauto omdat je niet anders meer kunt. Terug na vakantie 3 keer gemailed met Sunny Cars om toelichting te vragen. Gewoon geen enkele reactie. Waardeloze service.
Sterke punten Geen idee. Duur en eerste keer dat ik ze echt nodig had gaven ze niet thuis.
Zwakke punten > Helpdesk in weekend bemand door een zaterdaghulpje die niks kan
> Ze laten je in de kou staan bij problemen
> Reageren nooit op vragen
> Alles!
In de zomer zijn we gaan touren door Mallorca. Eerste keer dat we zoiets gingen doen. Via de ANWB en veel zoeken, lezen en vergelijken, zijn we bij Sunny Cars uitgekomen. Toen we aan kwamen in shuttle bus naar de organisatie waarmee ze samenwerken gebracht en daar alles in het Engels uitgelegd gekregen. Uiteindelijk een grotere/ betere/ mooiere/ nieuwere auto gekregen dan gevraagd (uiteraard gingen er bij mij 100 alarmbellen af, want waarom zouden ze dat doen!? Ze willen dat ik krassen maak misschien? Ik had al die slechte ervaringen van het internet in m'n hoofd zitten). Na twee weken rondrijden en netjes en zuinig geweest, bracht ik hem terug, en diegene die hem innam, liep snel een rondje om de auto, noteerde de km stand en het was klaar. Geen vergrootglas voor nieuwe krassen, geen gezeur, niks! Een papier mee naar huis waarop dit ook werd bevestigd en klaar. Top dus en ik zou het zo weer doen.
Sterke punten Snel, Engels, geen gezeur achteraf of misschien al vooraf: all in is all in.
Zwakke punten Beetje onduidelijk shuttlebus te vinden op P.d.Mallorca airport, ondanks omschrijving op huurovereenkomst.
Wij zijn het slachtoffer van een conflict tussen Sunny Cars en Hertz (Santiago de Chili). Eén van deze partijen heeft een fout gemaakt, geen van deze partijen wil dit toegeven. Het is dan erg makkelijk om de klant (die geen schuld heeft aan deze fout) ervoor op te laten draaien. Er is nu onterecht een flink bedrag van de creditcard geblokkeerd. Dit is geen nette manier om met klanten om te gaan. Wij zullen dus geen positieve geluiden over Sunny Cars laten horen. Of wordt dit misschien nog opgelost?
Zwakke punten De klant is de dupe van een conflict tussen Sunny Cars en de autoverhuurder, in dit geval Hertz in Chili.
Hebben in USA, Canada en Ierland auto's gehuurd via Sunny Cars. Zeer goede service, duidelijke (voordelige) prijzen, geen verborgen/extra kosten, mooie auto's en van tevoren duidelijke communicatie (bijv. "laat je door lokale verhuurders geen extra verzekeringen/kosten aanpraten").
Sterke punten Klantvriendelijkheid
Prijzen
Duidelijk kostenoverzicht (achteraf geen extra kosten)
Regelmatige mailwisselingen met interessante aanbiedingen
Voor de derde keer bij Sunnycars geweest en wederom was het zonder verborgen kosten en zonder gezeur. Geen onnodige verzekeringen die worden aangeboden en tot nu toe eigenlijk alleen vriendelijk personeel gehad. Top!
Sunnycars lijkt in eerste instantie misschien wat prijziger dan andere verhuurders, maar dat komt omdat zij wel alles gelijk communiceren. Je hebt geen verborgen kosten of bijkomende toeslagen. Bovendien verloopt het huren van een auto super snel. Je krijgt een duidelijk contract waarin alles vermeld staat en daarna mag je de auto meenemen. Geweldige ervaring!
In mijn vakantie heb ik een auto van Sunnycars gehuurd. Bij aankomst vroeg de medewerker mij even te wachten. Ik raakte bijna ge�rriteerd, maar hij vertelde mij dat ze bij de controle een klein deukje hadden ontdekt. Dat moest nog verwerkt worden in een schadedossier. Ik kreeg 5% korting voor mijn tijd. Geweldige service!
Perfect California road trip
Ik heb een allergie voor slechte autoverhuurders (zie GoldCar), maar deze trip was helemaal toppie.
Via SunnyCars een cat FC geboekt (404€ voor 11 dagen in California, oppikken op SFO, droppen op SAN). We kregen een vrijwel nieuwe Toyota Camry met open dak, navigatie etc.
De subrent was via Alamo (ook aan hen een duimpje omhoog!). Schitterende bak, we hebben er zoveel plezier van gehad. Mensen.. het kan ook goed gaan, dit was het bewijs.
Sterke punten
Goede tussenpartij, staat garant voor jou.
Alamo was ook goed dus in dit geval.
Scherpe prijzen, geen problemen.
Zwakke punten
Nog geen zwakke punten gezien.
Afschuwelijke Sunny Cars
Op 27/9 haalden wij een bij Sunny Cars geboekte huurauto op bij hun local partner Ecovia in Pisa. \\r\\nDe auto: een Opel Corsa had veel hagelschade maar dit terzijde. De auto moesten we zelf op het enorme parkeerterrein gaan zoeken. Na een halfuurtje vonden we de auto. \\r\\nBij de start gingen direct diverse lampjes op oranje/rood en de auto begon gelijk enorm te stinken. Alsof er iets verbrand was. Ik ben dit direct gaan zeggen bij de balie. Man werd boos. Hij stuurde een jonge collega met mij mee die samen met mij een rondje over het P-terrein reed en die zei.. geur is weg, auto is goed! Dit was geenszins het geval. De geur was niet weg en ging niet weg en de auto was ook niet goed in een achterruit te krijgen.\\r\\nEea opnieuw gemeld bij de balie. Balieman nog bozer. Hij beende boos naar de auto. Stoof er mee weg en zette de auto - uit zijn plaat gaand - voor ons terug neer. De man zei: \\\"De auto is goed. Hier heb je voor betaald\\\". Hij liep scheldend en gesticulerend weg met de mededeling.. je zoekt het maar uit. Geïntimideerd, geschokt, moe van de reisdag en eigenlijk ten einde raad reden we weg. In de auto zat totaal geen power. Meer gas erbij betekende wegvallen van motorvermogen. Diverse gevaarlijke situaties deden zich hierdoor voor in heuvellandschap van Toscane. Geur ging niet weg bij het rijden. Bij wisselen van rijstrook was het alsof hij steeds over een barrière heen moest. De auto voelde zeer onveilig. Bij een stop bij een benzinestation kregen we hem niet in de achterruit. Na drie uur bereikten we de locatie (op 180 km van Pisa). De auto had nauwelijks vermogen en viel stil op een gemiddelde helling. We zijn zo goed en zo kwaad als het ging bovengekomen (in zijn 1). Kortom. We zaten vast op een heuvel in Toscane.\\r\\nMaar weer gebeld met Sunny Cars.\\r\\n\\r\\nAllemaal gemeld bij P.W. van Sunny Cars, de man die we de hele dag al tig keer hadden gesproken, zijn advies: assistentie inroepen. Bel het nummer wat op de\\r\\nsleutelhanger staat.. Assistentie gebeld die ons aangaf de auto binnen het uur weg te slepen. Dit gebeurde niet! De auto werd de volgende dag weggesleept.\\r\\nVervolgens dienden we zelf een andere auto te gaan ophalen in Pisa of Florence!!!???!!\\r\\nWattt??? Dit kon niet waar zijn. 2,5 uur naar Pisa en dan weer terug naar de vakantiestemming. Ongehoord!!! Ecovia dwingt ons met een ondeugdelijk en gevaarlijk voertuig op pad te gaan en dan moeten wij ook nog eens opdraaien voor hun fouten (Ecovia / Sunny Cars). Drie volledige vakantiedagen verruïneerd.\\r\\nWe moesten dus met een peperdure taxi terug naar Pisa om op het Ecovia balie een andere auto op te gaan halen. Andere oplossingen waren voor Sunny Cars onbespreekbaar (In Grossetto en San Stefano waren betrouwbare autoverhuurbedrijven geweest).\\r\\nMaar helaas! Nee, wij, klant, moesten voor deze schandalige dienstverlening opdraaien. \\r\\n\\r\\nWe zijn ongehoord schandalig tegemoetgetreden op het vliegveld van Pisa. We zijn geïntimideerd en feitelijk gedwongen op pad te gaan met een gevaarlijke auto. Door Sunny Cars werd ons opgedragen heen en weer te gaan naar Pisa om de vervolgauto op te halen. Bij het ophalen van de tweede auto � de volgende dag - wist men bij de Ecovia balie nergens van. Er was geen auto beschikbaar en ze hadden ook zogenaamd geen mail van Sunny Cars gehad. Een duidelijk geval van treiteren.\\r\\nNa een uur heen en weer bellen met Sunny Cars kregen we opeens een andere auto aangeboden. \\r\\nDrie vakantiedagen compleet verziekt door dit gedoe. \\r\\nEen waardeloze autoverhuurperiode welke ik Ecovia maar zeker main contractor Sunny Cars zeer aanreken. \\r\\nHierover heb ik dan ook een uitvoerige klacht ingediend. \\r\\n\\r\\nAlhoewel Sunny Cars een klacht volgens hun eigen reglement binnen 1 maand dient af te ronden duurde het �behandelen� het dubbele. Twee maanden hebben wij moeten wachten op hun ridicule reactie. \\r\\nDe taxikosten naar Pisa (404.-) zijn slechts voor de helft gecompenseerd terwijl medewerker P.W. ons beloofde ALLE KOSTEN 100% te compenseren. Het was namelijk een voor ons noodzakelijk te maken taxirit. \\r\\nOmdat ze het wel heel erg vinden wat we kennelijk hebben moeten meemaken kwamen ze met een voucher voor de volgende keer dat we via Sunny Cars een auto huren???? Een gotspe! Dat ze het lef hebben - na zo�n ervaring - een dergelijke �geste� aan te dragen. In de vele jaren dat wij over heel de wereld auto's hebben gehuurd hebben hebben wij een dergelijke wanprestatie nog nooit meegemaakt. Wij hebben op dag twee van onze vakantie een boottrip vanaf Porto Ercole niet kunnen hebben (wel vooraf betaald) omdat we er simpelweg door het afschuwelijke gedoe met auto ! er gewoon niet konden komen. De eerste drie dagen hebben alleen maar in het teken gestaan van dit afschuwelijke gebeuren. \\r\\nSunny Cars heeft door het absoluut niet ter plekke oplossen van het probleem en na twee maanden komende met een dergelijke 'compensatie' onze vakantie bezoedeld en volstrekt om zeep geholpen. \\r\\n\\r\\nOns advies. Let goed op bij wie u een auto huurt.\\r\\n
Zwakke punten
Slechte dienstverlening en verschuilen achter locale partner
teleurstellend
Na het boeken van een auto bleek deze er niet te zijn bij aankomst.
Bij het gedoe bij de balie natuurlijk gelijk het SunnyCars noodnummer gebeld. de medewerker van Sunnycars sprak slecht engels en had weinig toe te voegen aan de discussie met de baliemedewerker van de verhuurder. Uiteindelijk op zijn advies een duurdere auto geaccepteerd en met het advies om te klagen via een link die hij mij gemaild heeft.
bij thuiskomst gereclameerd bij Sunnycars. maar die zijn niet van plan het teveel betaalde terug te betalen.
Je betaalt bij hun dus voor diensten die je uiteindelijk niet gaat krijgen. Dus hier gaan we nooit meer boeken.
Update 7 maart.
Vandaag door Sunnycars gebeld en na uitleg van hetgeen er gebeurd is heeft Sunnycars besloten hetvteveel betaalde te vergoeden.
Dus uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.
Sterke punten
marketing
Zwakke punten
niet leveren waar ze mee adverteren
Mijn Sunnycar ervaring
Via Tui een auto gehuurd en deze werd geleverd door Gobycars ( sunnycars Gran Canaria ).
Tijdens mijn verblijf een kras op de bumper gereden en toch in je achterhoofd hiermee bezig hoe deze te verhalen op mijn afgesloten verzekering.
Bij aankomst heb ik deze kras netjes vermeld en direct werd mij verteld dat dit geen probleem is.
Mijn afgesloten verzekering dekte dit en ik had nergens omkijken naar.
Sterke punten
Vertrouwen
Auto had wel een beetje schade
Auto gehuurd voor een weekje. Het was niet het nieuwste model en het had wel een beetje schade, maar gelukkig heeft dit verder geen staartje gekregen.
Goed
Eigenlijk ging alles goed bij het huren van de auto. Ophalen ging vlot en inleveren ging ook zeer snel.
Geen gezeur met huur
De auto voldeed geheel aan de verwachtingen. Geen vreemde extra kosten. Ook het terugbrengen ging geheel naar wens. Goede en snelle service!
Zorgeloos
Hebben nu 2 jaar achter elkaar auto via sunny cars gehuurd op girona Spanje. Prima geregeld. Geen gezeur over extra kosten of verzekeringen. Auto stond netjes klaar. En bij inlevering gewoon sleutel in brievenbus gegooid.
Sterke punten
Makkelijk vanuit Nederland geregeld
Nooit meer boeken!
Nooit meer Sunny Cars. Bij ophalen auto in Nice was er een probleem dat ze lokaal niet op konden lossen. Kregen bij helpdesk van Sunny Cars een zaterdaghulpje aan de telefoon die niet van plan was om maar ergens mee te helpen. Ja, hij kon annuleren tegen 150 euro extra kosten. En daarna lokaal de hoofdprijs moeten betalen voor een andere verhuurauto omdat je niet anders meer kunt. Terug na vakantie 3 keer gemailed met Sunny Cars om toelichting te vragen. Gewoon geen enkele reactie. Waardeloze service.
Sterke punten
Geen idee. Duur en eerste keer dat ik ze echt nodig had gaven ze niet thuis.
Zwakke punten
> Helpdesk in weekend bemand door een zaterdaghulpje die niks kan
> Ze laten je in de kou staan bij problemen
> Reageren nooit op vragen
> Alles!
Super
In de zomer zijn we gaan touren door Mallorca. Eerste keer dat we zoiets gingen doen. Via de ANWB en veel zoeken, lezen en vergelijken, zijn we bij Sunny Cars uitgekomen. Toen we aan kwamen in shuttle bus naar de organisatie waarmee ze samenwerken gebracht en daar alles in het Engels uitgelegd gekregen. Uiteindelijk een grotere/ betere/ mooiere/ nieuwere auto gekregen dan gevraagd (uiteraard gingen er bij mij 100 alarmbellen af, want waarom zouden ze dat doen!? Ze willen dat ik krassen maak misschien? Ik had al die slechte ervaringen van het internet in m'n hoofd zitten). Na twee weken rondrijden en netjes en zuinig geweest, bracht ik hem terug, en diegene die hem innam, liep snel een rondje om de auto, noteerde de km stand en het was klaar. Geen vergrootglas voor nieuwe krassen, geen gezeur, niks! Een papier mee naar huis waarop dit ook werd bevestigd en klaar. Top dus en ik zou het zo weer doen.
Sterke punten
Snel, Engels, geen gezeur achteraf of misschien al vooraf: all in is all in.
Zwakke punten
Beetje onduidelijk shuttlebus te vinden op P.d.Mallorca airport, ondanks omschrijving op huurovereenkomst.
Slachtoffer
Wij zijn het slachtoffer van een conflict tussen Sunny Cars en Hertz (Santiago de Chili). Eén van deze partijen heeft een fout gemaakt, geen van deze partijen wil dit toegeven. Het is dan erg makkelijk om de klant (die geen schuld heeft aan deze fout) ervoor op te laten draaien. Er is nu onterecht een flink bedrag van de creditcard geblokkeerd. Dit is geen nette manier om met klanten om te gaan. Wij zullen dus geen positieve geluiden over Sunny Cars laten horen. Of wordt dit misschien nog opgelost?
Zwakke punten
De klant is de dupe van een conflict tussen Sunny Cars en de autoverhuurder, in dit geval Hertz in Chili.
Zeer goede service
Hebben in USA, Canada en Ierland auto's gehuurd via Sunny Cars. Zeer goede service, duidelijke (voordelige) prijzen, geen verborgen/extra kosten, mooie auto's en van tevoren duidelijke communicatie (bijv. "laat je door lokale verhuurders geen extra verzekeringen/kosten aanpraten").
Sterke punten
Klantvriendelijkheid
Prijzen
Duidelijk kostenoverzicht (achteraf geen extra kosten)
Regelmatige mailwisselingen met interessante aanbiedingen
Zwakke punten
Geen
Zeer tevreden
Voor de derde keer bij Sunnycars geweest en wederom was het zonder verborgen kosten en zonder gezeur. Geen onnodige verzekeringen die worden aangeboden en tot nu toe eigenlijk alleen vriendelijk personeel gehad. Top!
Sterke punten
Goede prijs en goede service
Zwakke punten
Niet
Duidelijk
Sunnycars lijkt in eerste instantie misschien wat prijziger dan andere verhuurders, maar dat komt omdat zij wel alles gelijk communiceren. Je hebt geen verborgen kosten of bijkomende toeslagen. Bovendien verloopt het huren van een auto super snel. Je krijgt een duidelijk contract waarin alles vermeld staat en daarna mag je de auto meenemen. Geweldige ervaring!
Sterke punten
geen verborgen kosten
doet wat het moet doen
Sunnycars komt in ieder geval de beloftes na. Er zijn genoeg andere bedrijven waarvan je dat niet kan zeggen.
Sterke punten
je weet waar je aan toe bent
Zwakke punten
kan in mijn ogen soms wel goedkoper, alleen is het maar de vraag waar je dan aan toe bent
Echte service
In mijn vakantie heb ik een auto van Sunnycars gehuurd. Bij aankomst vroeg de medewerker mij even te wachten. Ik raakte bijna ge�rriteerd, maar hij vertelde mij dat ze bij de controle een klein deukje hadden ontdekt. Dat moest nog verwerkt worden in een schadedossier. Ik kreeg 5% korting voor mijn tijd. Geweldige service!
Sterke punten
Goede service!